Nejběžnější technologie pro potisk drobných reklamních předmětů. K přenosu potisku se používají silikonové tampony různých tvarů a tvrdostí. Tamponový tisk se nejčastěji používá pro potisku plastu, tisknout ale jsou i ostatní materiály jako kov, dřevo, sklo apod.. Výhodou této technologie je možnost tisku na nerovné povrchy a snadnější tisk velmi jemných motivů. Předměty lze potisknout i vícebarevně.
Použití: psací potřeby, zapalovače, hračky, spotřební elektronika, potřeby pro domácnost, obalová technika, hodiny, otvíráky, klíčenky, baterky a jiné propagační předměty...
Sítotisk je jedna z nejstarších tiskařských technik na světě. Je vhodný provětšinu běžných materiálů, z nichž se reklamní předměty vyrábějí, včetně textilu. Rozdíly v ochotě povrchů pevně se spojit s barvou je většinou možno vyrovnat volbou vhodného typu barvy, případně úpravou povrchovho napětí pomocí speciálních postupů (ožeh, korona, chemická předúprava). Jde o tiskovou techniku založenou na protlačování barvy průchodnými místy šablony, která se přikládá přímo na potiskovaný předmět. Sítotisk je určený pro potisk rovných nebo plynule zakřivených ploch. Potiskovaný předmět může mít tvar válce nebo mírného kuželu s velkým poloměrem zaoblení, nesmí z něj však nic vystupovat ven, ani se propadat dolů. Předměty můžeme potisknout vícebarevně.
Použití: plošný sítotisk: textil, trička, mikiny, tašky, kalendáře, podložky pod myš, hrnky, sklenice, láhve, popelníky, pravovní oděvy, vlajky, sportovní dresy, bundy, čepice, deštníky, samolepky atd.
Tato technologie využívá plošného sítotisku na speciální voskovaný papír. Potisk na papíru je poté pomocí tepelného lisu přenesen na požadovaný předmět. Transferový tisk se používá především pro označení nerovných textilních povrchů (čepice, polstrovaný textil) a mnohobarevné potisky textilu či náročné motivy. Výhodou proti přímému potisku textilu je možnost dosáhnout jemnějších motivů, vyššího krytí barvy a možnost využít speciálních efektů při volbě povrchu tisku. Nevýhodou je vyšší pracnost a tedy i cena.
Použití: tašky, čepice, lanyardy, batohy, pouzdra, obaly, desky aj.
Tato technologie využívá k odpálení požadovaného motivu laserový paprsek. Laserové technologie užívané v reklamě se dají rozdělit podle druhu materiálu předmětu (CO2 laser, nebo Nd:YAG laser) a dále podle druhu pohybu laserového paprsku ( vláknové či ploterové). CO2 laser se využívá v reklamě nejčastěji. Je schopen značit předměty ze skla, dřeva, řezat fólie, někter druhy eloxovanho hliníku, kůži, gumu atp. Velmi často je užíván na výrobu razítek. Nd:YAG laser je používán hlavně na kalitelné materiály jako např. kov, hliník. Výhodou obou způsobů je jemná kresba, možnost pracovat i s malým počtem kusů a specifický vzhled zejména u dřevěných předmětů.
Použití: označení kovových a dřevěných materiálů
Tato technologie umožňuje ražbu loga do kůže, koženky, papíru. Před ražbou je nutné vyrobit raznici. Ražba je prováděna za tepla na speciálním lisu. Můžeme využít i ražbu s barevnou fólií, nejčastěji zlatou - jedná se o velmi efektní technologii která vytváří potisk kovovou fólií natavenou k povrchu předmětu tlakem za horka. Výhodou je efektní vzhled s kovovým povrchem, jehož nelze dosáhnout běžným tiskem. Nevýhodou je poměrně drahá matrice a náročné seřízení.
Použití: ražba diářů, kožených a koženkových předmětů, výroba certifikátů, vstupenek, pozvánek, tvorba hologramů aj.
Podkladem pro strojní vyšívání je vyšívací program, překreslení vizuálu do programu kde se určuje druh stehu, sklon stehu, podšití, barevnost atd. tzv. stehování. To vždy podle zkušeností a pravidel velikosti a složitosti daného vizuálu. Takto vytvořený program se musí nahrát popř. propojit s vyšívacím strojem. Na základě připraveného programu ve vyšívacím stroji je možno spustit samotné vyšívání. Pro výšivku se používají různé podkladové materiály např. vlizelin, vodou rozpustná folie atd. U výšivky nehraje barevnost roli, nýbrž počet stehů.
Použití: trička, polokošile, mikiny, košile, bundy, čepice apod.
Výpal je jednou z časově nejnáročnějších technologií vhodnou pro potisk skla, keramiky a porcelánu s použitím speciálních barev zapékaných ve výpalových pecích. Technologii je možné využít jak na vektorovou grafiku, tak i plnobarevné složité motivy tištěné systémem CMYK. Tento potisk je vysoce odolný vůči mechanickému namáhání a mytí v myčkách.
Použití: hrnky, skleničky, šálky, podšálky, nádobí atd.
Realitivně mladá digitální technologii tisku, kdy se tiskne přímo jak na ploché a hladké reklamní předměty bez výstupků, tak i na válcové předměty typu láhve, termosky, termohrnky. Digitální UV tisk pracuje s vysokým rozlišením, proto tiskne jak fotografie, tak i vektorovou grafiku. Tato technologie je ideální pro potisk vícebarevných motivů, kdy je účtována pouze jedna technická příprava. Detailní tisk v digitálním rozlišení s kvalitní bílou barvou a možností použít transparentní lak. S těmito vlastnostmi stroj dokáže tisknout na velkou škálu válcových i kónických předmětů, jako jsou termosky a sportovní láhve. Technologie je především vhodná pro tisk plnobarevných motivů. Tiskem transparentního laku je možné dosáhnout velmi efektních výsledků.
Použití: láhve, termosky, termohrnky, golfové míčky, zápisníky a mnoho dalších, pro plnobarevný tisk
Tato technologie vytváří motiv potisku difusí do povrchu polyesterové vrstvy. Motiv potisku proto není na povrchu předmětu, ale stává se součástí povrchové vrstvy. Zvláštním případem je potisk speciálně upravených předmětů jako hrnků, keramiky, odznaků a řady dalších předmětů. Výhodou je možnost personalizace a tisky velmi malých sérií. Motiv se nejdříve vytiskne zrcadlově speciálními barvami na transferovou podložku a poté se přenáší tlakem a teplotou. Proto nelze tímto způsobem potiskovat materiály, které nesnesou teploty kolem 200 oC po dobu 1 až 2 minut.
Použití: hrnky, dresy, minidresy, lanyardy, permanentky, vlajky a vlaječky aj.
Poloplastické nálepky logoprinty jsou "zalité" samolepící etikety s povrchovou úpravou transparentní pryskyřicí. Logoprinty se používají k označování výrobků, jsou velmi vhodné i pro reklamní účely. Atraktivním vzhledem napomáhají ke zviditelnění loga, nápisu, značky výrobku atd. Etikety upravené touto technologií jsou barevně stálé i při vystavení slunečnímu záření a odolné proti klimatickým vlivům. Dají se aplikovat na všechny hladké povrchy, ve speciální úpravě i na povrchy se zrnitou strukturou, na rovné i zaoblené povrchy. Etikety vytvářejí trojrozměrný efekt. Moderní technologie pracující ve dvou osách umožňuje vyrábět libovolné tvary jako písmena, nápisy, rámečky atd.
Použití: označování různých výrobků, aut, výpočetní techniky, spotřebičů pro domácnost, strojů a přístrojů, klíčenky, odznaky, klipy tužkek aj.
Použivá se do tvrdých povrchů, jako je např. sklo, kámen, kovy apod. Vlastní motiv se maskuje nejčastěji fotomaskou, v jednodušších případech maskou vytvořenou ze speciální fólie na plotteru. Fotomaska umožňuje tvořit velni jemné motivy až do cca 0,2 mm silných linek a často s úspěchem nahrazuje laserov značení zejména u nerezu a skla. Jedná se v podstatě o vybroušení motivu do povrchu daného předmětu. Pískovat se dá prakticky cokoli, od loga společnosti přes různá jména až po souvislé texty. Tímto způsobem lze zpracovat velké množství skleněných výrobků, jejichž možnost využití je velmi široká. Pískováním lze upravit nebo označit i jiné materiály, např. břidlici, kámen, plasty atd.. Záleží pouze na Vašich představách a odzkoušení technologie na daný materiál.
Použití: skleničky, těžítka, lahve, popelníky, sportovní poháry, ploché sklo, zrcadla, hrnky, kovové zapalovače, bowlingové koule, láhve s vínem nebo jiným alkoholem, vázy, karafy na víno atd.
Obvykle se používá pro digitální tisk papírových komplimentek, informačních kartiček a dalších tiskovin s možností povrchové úpravy laminací. Jedná se o technologii, díky které můžete označit svým logem nebo jiným sdělením i zboží, které nelze potisknout jinou metodou. Komplimentky jsou vhodné k dárkovému balení nebo luxusním značkovým předmětům.
Použití: komplimentky, kalendáře
Ofset (Ofsetový tisk)
Klasická technologie pro tisk tiskovin.
Použití: dopisní papíry, bloky/thačky, samolepící bločky, vizitky, kalendáře a další.
Technologie určená k mechanickému označení kovu, plastu i dřeva a to od jenmého popisu až po složitější 3D opracování materiálů. Tato technologie se často používá pro výrobu orientačních systémů, zejména ve spojení s různými sadami duralových profilů. Loga či popisy se frézují do dvouvrstvých materiálů s velmi vysokou životností. Odfrézované části se mohou vyplnit odlišnou barvou, čímž dochází k zajímavým efektům. Rytí do plochých i válcových tvarů vytváří velmi decentní kresbu zejména na kovové reklamní předměty. Je využívanou alternativou pro laserové vypalování. Gravírování plexiskla a dalších vhodných materiálů je základem pro výrobu světeln reklamy a 3D písmen. Často se kombinuje s polepem translucentní fólií. Rytí se používá také pro výrobu štočků pro horkou ražbu a slepotisk.
Použití: firemní štítky, jmenovky, informační tabulky, plastové či kovové šablony, předměty z dřeva, plastu, kovu, skla, kůže, atd.
Touto technologií lze vytvořit povrchy sametového vzhledu na různé materiály. V reklamě se velmi často používá jak přímé flockování, kde se na předem nanesené vodivé lepidlo nanáší speciální střiž různých barev i délek, nebo nepřímé flockování, kde se na materiál (hlavně textil) zažehluje předem naflockovaná fólie ve tvaru loga (vyřezaná na ploteru). Tisky jsou odolné avšak nelze použít střiž větších délek. Výhodné pro malé počty kusů.
Použití: vhodné pro textilie s měnícím se motivem v malých sriích - například čísla a jména na dresech
Jedná se o technologii rotačního tisku z polymerního štočku na předmět.
Použití: PE tašky, etikety, obaly